AET Vejle [1 - 0] AGF Aarhus
17' J. Andersen
67' M. Jørgensen
76' P. Graulund
90' D. Skhirtladze
102' [1 - 0] J. Neftali
Mais but à la 102eme minute, colmartown, il se passe quoi à ce moment !
(Putain j'aurai jamais du poster ce blond, il nous a porté la poisse)
Sinon, voici le résumé du match

Nicolai Wael havde følgende kommentarer efter 1-0 sejren over AGF.
Selvsagt var det en yderst tilfreds Vejle-Kolding-coach, det på aftenen forøgede presseopbud antraf efter kampen. Men Nicolai Wael ville være en dårlig træner, hvis han ikke også allerede nu så frem mod næste runde i 1. division. Derfor var der også bag det store smil panderynker hos Wael, som anså Jacob Taz’ og Jonatan Neftalis muligheder for at deltage i søndagens kamp mod Skive for små. ”Samtidig har 120 minutters fodbold i højt tempo og med masser af nærkampe selvsagt sat sine spor hos holdet”.
Wael overvejede at tage en skadet Neftali helt ud, da AGF jo også var decimeret mod slutningen, men spaniernes skade kunne ikke forværres ved at lade ham blive inde. ”Det er en gammel skade - noget med en nerve i ryggen, der klemmer, og smerten går så ned i låret.”
Vejle-Kolding træneren var ikke overrasket over, at hans hold kunne matche AGF. ”Men jeg er overrasket over, at vi er det bedste hold over 120 minutter! De har syv hjørnespark, og Graulund har en afslutning – det er alt! Vi fighter fantastisk og holder både Søren Berg, Graulund og Søren Larsen fra fadet.”
Næste runde, kvartfinalen, ligger uden for 1. divisions sæson, nemlig 23. november. ”Jeg havde egentlig lovet spillerne ferie, men den må jeg jo så inddrage,” konstaterede Wael, som gerne ser Næsby trukket op af DBU-bowlen som næste modstander.
”Vi spiller i aften vor hidtil bedste kamp. Ja, mange spiller på grænsen af deres ydeevne!” tillod Wael sig endnu engang at glæde sig over sit holds unikke præstation.
Tekst: Ole Kristensen.
Un grand merci à Ole pour son éclairage